mySafety Försäkringar AB logo
Meny
  • Kundservice 08-505 530 00
  • Spärr/jour 020-42 42 42
  • Anmäl skada
  • Försäkringar och produkter
    • ID-skyddsförsäkring
    • Ekonomisk Trygghetsförsäkring
    • Självriskförsäkring Hem
    • Självriskreducering Bil & MC
    • Självriskreducering Mobil
    • Självriskreducering Båt
    • Olycksfallsförsäkring
    • Näthatsförsäkring
    • Stöldförsäkring
    • Nyckelförsäkring
    • Kortförsäkring
    • Passförsäkring
    • Nyckelbricka
  • Kundservice
    • Kontakta oss
    • Anmäl skada
    • Vanliga frågor
    • Betalsätt & post
      • Betala hos oss
      • Autogiro
      • E-faktura
      • Få post digitalt
    • Om du inte är nöjd
    • Om personuppgifter
      • Personuppgiftspolicy
      • Om GDPR
      • Rättigheter enligt GDPR
      • Om cookies
    • Min spärrservice
      • Logga in
      • Registrera kort & värdehandlingar
      • BankID på mySafety
      • Så fungerar Spärrservice
    • Villkor och blanketter
  • Om mySafety
    • Om mySafety
      • Om oss
      • Vårt kvalitetsarbete
      • Våra marknader
      • Vårt ansvar
      • Våra värderingar
      • Ledning & Styrelse
      • Försäkringsförmedling
    • Årets Nätängel
      • Nominera Årets Nätängel
    • Pressrum
    • Jobba hos oss
    • Partnersamarbeten
    • Snällast i Almedalen
    • Romanen Övertaget
  • Företag
    • Bolagsskyddsförsäkring
    • ID-skyddsförsäkring: Ledning...
    • Kontakta oss
  • Varför skydda sig?
    • Våra kunder berättar
    • ID-kapning
      • Vad är ID-kapning?
      • Statistik ID-kapningar
      • Så fungerar vår ID-skyddsförsäkring
      • Se upp för ID-kapningar
      • Vanliga frågor om ID-skyddsförsäkringar
      • Skydda & spärra personnummer
      • Utsatt för ID-kapning?
      • 8 myter om ID-kapning
      • Vad är Darknet - Deep Web?
      • Webbserie: KAPAD
    • Näthat
      • Så fungerar Näthatsförsäkring
      • Vad är näthat?
      • Utsatt för näthat?
    • Borta & hemma
      • Inbrott och stöld hemma
      • Slipp självrisk: hemförsäkring
      • Spärra adressändring
      • Säkerhet på flygplats
      • Så reser du säkert
    • Säkerhetstips
      • Blippkort – så betalar du säkert kontaktlöst
      • Handla säkert
      • Spara en ICE-nödkontakt
      • Säkra dina lösenord
    • Personlig säkerhet
      • Olycksfall - därför behöver du skyddet
    • Säker bil
      • Få hjälp med självrisken Bil&MC
      • Ta hand om dina bildäck

Search form

Förköpsinformation om försäkringsförmedling

Denna förköpsinformation är information som vi som försäkringsförmedlare enligt lag (2018:1219) om Försäkringsdistribution ska lämna till dig som Kund innan försäkringsavtal ingås.

försäkringsförmedlare

mySafety Försäkringar AB är försäkringsförmedlare och står under tillsyn av Finansinspektionen. Detta innebär att Finansinspektionen utövar tillsyn över att mySafety och deras försäkringsförmedlare uppfyller alla legala krav för att få bedriva försäkringsförmedling. mySafetys adress är Tegeluddsvägen 21, 115 41 STOCKHOLM, tel 08-505 530 00.

Om du vill kontrollera en särskild förmedlare, kontakta Finansinspektionen på telefonnummer 08-408 980 00.

mySafety är även registrerat som försäkringsförmedlare hos Bolagsverket.

Skadeförsäkringar

mySafetys tillstånd innebär att mySafety och deras försäkringsförmedlare får förmedla följande försäkringar i samtliga skadeförsäkringsklasser.

Ansvarsförsäkring

mySafety har i egenskap av försäkringsförmedlare en ansvarsförsäkring som täcker ekonomisk skada som orsakats av någon av våra förmedlare. Försäkringen tillhandahålls av Allianz och har du ekonomiska anspråk ber vi dig att kontakta mySafety så att vi kan göra en skadeanmälan till vårt försäkringsbolag.

Ersättning/provision
När mySafety förmedlar försäkringar får vi ersättning från försäkringsgivaren, all ersättning beräknas per försäkring. Ersättningen som mySafety erhåller från försäkringsgivaren ska täcka kostnader för försäljning, marknadsföring, administration, logistik och distribution samt kundservice. Därutöver täcker ersättningen även unika försäkringsmoment kopplat till specifika försäkringar, såsom finansiell bevakning som ingår som en del av försäkringen ID-skydd, samt skadereglering.

Klagomål
Om du som kund vill framföra klagomål mot mySafety rörande förmedling av försäkring, vänligen kontakta först Kundservice, se mer information om våra rutiner för klagomål och överprövningar under ”Kundservice” och ”om du inte är nöjd” så försöker vi lösa ärendet tillsammans, där finns även kontaktuppgifter till vår klagomålsansvariga.

Konsument
Du kan alltid få råd och vägledning av Konsumenternas Försäkringsbyrå, www.konsumenternas.se, Box 24215, 104 51 STOCKHOLM, tel. 0200-22 58 00. Du kan även vända dig till Konsumentverket och deras tjänst för oberoende vägledning, Hallå konsument som du når på www.hallakonsument.se, 0771-525 525. Du kan även få vägledning av din kommunala konsumentvägledare.

Tvist och behörig domstol
För förmedlingen gäller svensk lag. Vid tvist har Kund möjlighet att väcka talan mot försäkringsförmedlaren vid allmän domstol. Konsumenttvister kan i vissa fall också prövas av Allmänna Reklamationsnämnden, se kontaktuppgifter nedan.

Kontaktuppgifter relevanta myndigheter:

Finansinspektionen, Box 7821, 103 97 Stockholm, 08-787 80 00, www.fi.sefinansinspektionen@fi.se
Bolagsverket, 851 81 Sundsvall, 060-18 40 00, www.bolagsverket.sebolagsverket@bolagsverket.se
Allmänna Reklamationsverket (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, 08-508 860 00, www.arn.se, arn@arn.se 
Konsumentverket, Box 48, 651 02 Karlstad, www.konsumentverket.se, konsumentverket@konsumentverket.se

mySafety erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag.

Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

  • ID-stöld
  • Näthat
  • Frågor och svar
  • Skadeanmälan
  • Mina sidor
  • Jobba hos oss
  • Om mySafety

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© mySafety Försäkringar AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap