Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna samt information om hur du gör en skadeanmälan. Du kan också logga in på Min Service för att bl a se vilken försäkring du har genom att se dina fakturor. Om du inte hittar svaren på dina frågor kan du kontakta kundservice genom att fylla i kontaktformuläret nedan.
Här anmäler du din skada
Skadeanmälan - För att anmäla en skada fyller du enkelt i skadeformuläret.
Hur ansöker jag om autogiro? (FAQ)
Du kan enkelt ansluta dig till autogiro genom att fylla i Autogiroanmälan.
Du kan ansluta på två olika sätt:
1. Enklaste sättet att ansöka om autogiro digital med Bank-ID via vår hemsida
2. Fyll i ditt personnummer eller kundnummer så skickar vi dig en autogiroblankett, som du fyller i, skriver under och skickar iväg. Du hittar blanketten här.
ANSÖK OM AUTOGIRO DIGITALT
- Logga in via BankID till mySafetys portal hos vår faktureringspartern Arvato Finance.
- Klicka på Profil i menyn.
- Under Bankkontonummer för autogiro fyller du i det konto du vill betalningen ska dras ifrån och följ instruktionerna.
- Klart! Men kom ihåg att du kan komma hinna få en faktura som måste betalas innan ditt autogiro aktiverats.
Har du fått hem ett erbjudande ifrån oss?
Ibland skickar vi erbjudanden via post. På både kuvertet och brevet framgår att det rör sig om ett erbjudande. Om du inte är intresserad av erbjudandet behöver du inte vidta några åtgärder; du kan helt enkelt avstå från att betala.
När får jag svar på min skadeanmälan? (FAQ)
Efter att du gjort en skadeanmälan via webbformuläret får du en bekräftelse på mejl. Där efter tar det upp till 3 arbetsdagar tills skadan blivit hanterad.
Under sommaren har vi lite längre behandlingstider än vanligt. Vi gör vårt yttersta för att du ska få svar och återkoppling på din skadeanmälan inom en vecka från att din anmälda skada har skickats in.
Hur gör jag en komplettering av min skadeanmälan? (FAQ)
Du kan när som helst komplettera din skadeanmälan med bilagor och mer information.
Du kan skicka e-post till skador@mysafety.se eller skicka post till: Mysafety Försäkringar, Box 45110, 104 30 Stockholm
Vilka försärkingar har jag? (FAQ)
Du kan enkelt logga in på Min Service för att se dina senaste fakturor. På fakturan hittar du vilken försäkring som du har och betalar för.
Här hittar du fler vanliga frågor och svar (FAQ)
Vanliga frågor och svar (FAQ) - Upptäck många bra svar på de vanligaste ställda frågorna. Se efter om din fråga redan är besvarad i Vanliga frågor och svar.
Här hittar du produktinformation om din försäkring
Produktvillkoren hittar du under Villkor. Annan produktinformation hittar du på produkternas/tjänsternas respektive sidor:
Bedrägeriskydd
ID-Skydd
Näthatsförsäkring
Självriskförsäkring Hem
Självriskförsäkring Mobil
Självriskförsäkring Båt
Självriskreducering Bil/MC
Ekonomisktrygghetsförsäkring
Inkomstförsäkring
Olycksfallförsäkring
Stöldförsäkring
Nyckelförsäkring
Passförsäkring
Här hittar du dina betalningar och fakturor
Min Service - Här kan du se dina notifieringar, betalningar och fakturor.
Här kan du spärra dina kort eller värdehandling
Spärrservice
Vår Spärrservice och jour når du dygnet runt inom sverige på telefon: 020-42 42 42
Från utlandet når du vår Spärrservice och jour på telefon: +468-20 11 90
Här hittar du betalningsinformation och organisationsnummer
BETALNINGSINFORMATION
Plusgiro vid OCR-inbetalningar: 484 00 00-6
Bankgiro: 5680-9692
Plusgiro: 27 64 53-8
Autogiro: Till autogiroanmälan
ORGANISATIONSNUMMER
Mysafety Försäkringar AB 556522-0612
Här kan du kontakta kundservice via kontaktformuläret
Här hittar du kontaktuppgifter till kundservice
Kontaktuppgifter till kundservice
Om du inte hittar det du letar efter i våra frågor och svar, är du välkommen att kontakta oss. Vi strävar alltid efter att erbjuda personlig service och snabba svar på dina frågor.
Telefon: 08-505 530 00 helgfria vardagar 09.00–17.00
Brev: Mysafety Försäkring, Box 45110, 104 30 Stockholm
SPÄRRSERVICE & JOUR DYGNET RUNT
Inom Sverige: 020-42 42 42
Från utlandet: +46 8-20 11 90
Om du inte är nöjd? Är du välkommen att kontakta oss - läs mer om hur du går till väga här
Vanliga frågor och svar
Hur anmäler jag en skada?
I de fall du skulle råka ut för en skada som omfattas av Mysafetys försäkringar ska du så fort som möjligt anmäla skadan till Mysafety.
Skadan anmäls genom att du fyller i en skadeanmälan och skickar den tillsammans med begärda handlingar. Skadeanmälan kan du göra enkelt direkt via webben eller ladda ner och skicka in, läs mer under Anmäl skada
Har min skadeanmälan kommit fram?
Efter att du gjort en skadeanmälan via webbformuläret får du en bekräftelse på mejl. Därefter tar det upp till 3 arbetsdagar tills skadan blivit hanterad.
Vart ska jag skicka min skadeanmälan och begärda handlingar?
Vill du skicka in anmälan eller kompletterande/begärda handlingar per post skickas de till: Mysafety Försäkring, Box 45110, 104 30 Stockholm.
Du kan även göra din skadeanmälan direkt via vår hemsida under Anmäl skada. Där hittar du även skadeblanketter och mer information.
Varför går det inte att fylla i/skicka iväg skadeanmälan online?
Viktigt att tänka på när du fyller i skadeanmälan online är att fälten blir felmarkerade om du skriver mellanslag, bindestreck eller andra tecken för personnummer och telefonnummer.
Fältet personnummer, fyll enbart i ditt personnummer med siffror utan mellanslag och bindestreck.
Fältet telefonnummer, fyll enbart i ditt telefonnummer med siffror utan mellanslag och bindestreck.
Det fällt som är ifyllt fel, blir rödmarkerad.
Vad har jag för försäkringar?
Du kan enkelt logga in på Min Service för att se dina senaste fakturor. På fakturan hittar du vilken försäkring som du har och betalar för.
Vart kan jag hitta produktinformation?
Produktvillkoren hittar du under Villkor. Annan produktinformation hittar du på produkternas/tjänsternas respektive sidor:
Bedrägeriskydd
ID-Skydd
Näthatsförsäkring
Självriskförsäkring Hem
Självriskförsäkring Mobil
Självriskförsäkring Båt
Självriskreducering Bil/MC
Ekonomisktrygghetsförsäkring
Inkomstförsäkring
Olycksfallförsäkring
Stöldförsäkring
Nyckelförsäkring
Passförsäkring
Hur säger jag upp min försäkring?
När du tecknar en försäkring hos oss har försäkringen en försäkringsperiod/avtalsperiod på 12 månader.
Försäkringen förnyas inte automatiskt, utan när försäkringsperioden närmar sig sitt slut kommer du att få ett erbjudande från oss om att förnya din försäkring med ytterligare en försäkringsperiod på 12 månader. Om du inte önskar att förnya din försäkring så kan du bortse från erbjudandet genom att inte betala förnyelsen. Försäkringen avslutas då automatiskt.
Betalar du dina försäkringar med autogiro så är det viktigt att du kontaktar oss vid förnyelsen och meddelar oss att du inte önskar att förnya din försäkring. Skulle du missa att kontakta oss i tid så tillämpar vi 90 dagars ångerrätt från det att försäkringen förnyades.
Den innevarande avtalsperioden gäller dock som avtalat och måste betalas färdigt i sin helhet. Du kan i vissa fall ha rätt att säga upp försäkringen i förtid om försäkringsbehovet helt har upphört.
Vid utebliven betalning under pågående avtalsperiod så riskerar du att få påminnelser och att betalningskravet/fakturan går vidare till inkasso.
Hur avslutar jag mitt autogiro?
För att säga upp en försäkring hos oss som du betalar via autogiro behöver du kontakta kundservice genom att fylla i kontaktformuläret för att ta bort försäkringen.
Hur säger jag upp en försäkring som jag betalar via autogiro?
Du har 14 dagars ångerrätt. Vi tillämpar självklart lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Du kan ladda ner Ångerblankett här
Hur lång ångerrätt har jag?
De flesta av våra försäkringar kan du ha på månadsbetalning eller årsbetalning.
Utöver pappersavi kan du betala vi autogiro eller e-faktura för dina månadsbetalningar - då slipper du även aviavgiften på 39 kr.
Vad har ni för betalningsalternativ? pappersavi, autogiro, e-faktura
En faktura skickas till inkasso om du ligger efter med två månadsbetalningar eller om du inte har betalat påminnelseavgifterna för två månader. Innan fakturan skickas till Inkasso får du även en slutfaktura skickad till dig.
Mina fakturor har gått till inkasso, hur gör jag nu?
Du kan enkelt ansluta dig till autogiro genom att fylla i Autogiroanmälan.
Du kan ansluta på två olika sätt:
1. Du kan göra det tillsammans med Bank-ID direkt på hemsidan
2. Fyll i ditt personnummer eller kundnummer så skickar vi dig en autogiroblankett, som du fyller i, skriver under och skickar iväg.