mySafety Försäkringar AB logo
Meny
  • Kundservice 08-505 530 00
  • Spärr/jour 020-42 42 42
  • Anmäl skada
  • Försäkringar och produkter
    • Bedrägeriskydd med ID-skydd
    • ID-skydd
    • Ekonomisk Trygghetsförsäkring
    • Olycksfallsförsäkring
    • Självriskförsäkring Hem
    • Självriskreducering Bil & MC
    • Självriskförsäkring Mobil
    • Självriskreducering Båt
    • Näthatsförsäkring
    • Köpskydd
    • Stöldförsäkring
    • Nyckelförsäkring
    • Passförsäkring
    • Nyckelbricka
  • Kundservice
    • Min Service
    • Kontakta oss
    • Anmäl skada
    • Vanliga frågor
    • Personuppgiftspolicy & GDPR
    • Villkor och blanketter
  • Om mySafety
    • Om mySafety
      • Om oss
      • Vårt kvalitetsarbete
      • Våra marknader
      • Vårt ansvar
      • Våra värderingar
      • Ledning
      • Försäkringsförmedling
    • Våra partnersamarbeten
    • Vi brinner för
      • Årets Nätängel
      • Snällast i Almedalen
      • Romanen Övertaget
    • Pressrum
  • Företag
    • Bolagsskyddsförsäkring
    • ID-skyddsförsäkring: Ledning...
    • Kontakta oss
  • Varför skydda sig?
    • Bedrägeri & ID-kapning
      • Behöver man ID-skydd?
      • Därför räcker inte hemförsäkringens ID-skydd
      • Bästa ID-skyddet?
      • Vad är ID-kapning?
      • 5 tips för skydd mot ID-kapning
      • Skydda & spärra personnummer
      • Utsatt för ID-kapning?
      • 8 myter om ID-stöld
      • Statistik ID-kapningar
      • 7 vanligaste bedrägerierna
      • Webbserie: KAPAD
      • Vad är Darknet - Deep Web?
      • Undvik att bli Facebook hackad
    • Din ekonomi
      • Slipp självrisk: hemförsäkring
      • Så räddar du budgeten om du blir sjuk och inte kan jobba
      • Trygghetsförsäkring – alternativ till inkomstförsäkring?
    • Näthat
      • Så fungerar Näthatsförsäkring
      • Vad är näthat?
      • Utsatt för näthat?
    • Borta & hemma
      • Inbrott och stöld hemma
      • Spärra adressändring
      • Säkerhet på flygplats
      • Så reser du säkert
    • Säkerhetstips
      • Blippkort – så betalar du säkert kontaktlöst
      • Handla säkert
      • Spara en ICE-nödkontakt
      • Säkra dina lösenord
    • Personlig säkerhet
      • Olycksfall - därför behöver du skyddet
    • Säker bil
      • Få hjälp med självrisken Bil&MC
      • Ta hand om dina bildäck
    • Våra kunder berättar

Search form

Vårt ansvar

mySafety strävar efter en hållbar och långsiktigt lönsam verksamhet. Vår vision är att skapa trygghet för alla människor. Våra produkter och tjänster skapar ett mervärde för våra kunder. Det är vårt ansvar att den tryggheten inte bara gäller kunderna utan också innefattar medarbetare, klimatet och det samhälle vi agerar i. Vårt ansvar innebär att våra produkter ska tillverkas, distribueras och användas på ett sätt som är miljömässigt och socialt hållbart. 

Vi är medvetna om att vi är i början av en resa mot hållbarhet och att resan egentligen aldrig tar slut. Mänskligheten står inför stora utmaningar. Men eftersom vi vill vara transparenta i vad vi gör redovisar vi här några av de initiativ vi har tagit så här långt.

I syfte att leva upp till vårt löfte om en hållbar och lönsam verksamhet har vi upprättat en CR-policy och en uppförandekod som omfattar alla våra leverantörer, deras underleverantörer, och affärskontakter. De förbinder sig att efterleva vår uppförandekod. Vi redovisar och strävar efter att minska vår klimatpåverkan bland annat genom att klimatkompensera våra redovisade utsläpp. Vi engagerar oss i projekt som ökar tryggheten i samhället samt ungdomars chanser att komma ut i arbetslivet.

Socialt ansvar 

Som arbetsgivare spelar vi en viktig roll i samhället. För många ungdomar är vi den första arbetsgivaren de kommer i kontakt med och vi vill ge dem en god start på sitt yrkesliv. Vi vill också ge dem en yrkesutbildning och erfarenhet som öppnar dörren till en framtida karriär. Vi ställer inga egentliga krav på tidigare arbetslivserfarenhet, så för en person med rätt drivkraft och målfokus erbjuder vi en chans att ta det första steget ut i arbetslivet. Erfarenhet av telefonförsäljning har de nytta av resten av sin karriär, det visar att de är resultatorienterade, ihärdiga och stresståliga. Som företag arbetar vi för att skapa en tryggare vardag för alla människor, och det gäller så klart även dem som arbetar hos oss. Vi strävar efter att vara en ansvarsfull arbetsgivare med korta beslutsvägar, och vardagen på mySafety präglas av gemenskap och stolthet för våra tjänster och produkter. Våra kunder representerar en mångfald och varje kundmöte kännetecknas av respekt för den individuella situationen. Vi strävar efter mångfald på vår arbetsplats och efter en arbetsmiljö där vi behandlar varandra med förståelse och respekt för allas olikheter, lär oss av varandra och har roligt tillsammans.

Klimatredovisning 

Varje år gör vi en redovisning av våra samlade klimatpåverkande utsläpp, och sätter upp mål och gör en strategi för att sänka vår påverkan på miljön. De redovisade utsläpp vi inte kan reducera klimatkompenserar vi genom ett trädplaneringsprojekt i Uganda genom U&We.

Code of Conduct 

Denna uppförandekod är en del av arbetet med ökat socialt ansvarstagande och miljöhänsyn i hela affärs- och leverantörskedjan. Den omfattar samtliga leverantörer och deras underleverantörer samt alla övriga affärspartner till mySafety Group och systerbolag SBM (nedan mySafety). mySafety kommer att ge företräde till leverantörer som är progressiva i fråga om socialt ansvar och miljöhänsyn.

Code of conduct 


mySafety erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag.

Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

  • ID-stöld
  • Näthat
  • Frågor och svar
  • Skadeanmälan
  • Jobba hos oss
  • Om mySafety

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© mySafety Försäkringar AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap