mySafety Försäkringar AB logo
Meny
  • Kundservice 08-505 530 00
  • Spärr/jour 020-42 42 42
  • Anmäl skada
  • Försäkringar och produkter
    • ID-skyddsförsäkring
    • Ekonomisk Trygghetsförsäkring
    • Självriskförsäkring Hem
    • Självriskreducering Bil & MC
    • Självriskreducering Mobil
    • Självriskreducering Båt
    • Olycksfallsförsäkring
    • Näthatsförsäkring
    • Stöldförsäkring
    • Nyckelförsäkring
    • Kortförsäkring
    • Passförsäkring
    • Nyckelbricka
  • Kundservice
    • Kontakta oss
    • Anmäl skada
    • Vanliga frågor
    • Betalsätt & post
      • Betala hos oss
      • Autogiro
      • E-faktura
      • Få post digitalt
    • Om du inte är nöjd
    • Om personuppgifter
      • Personuppgiftspolicy
      • Om GDPR
      • Rättigheter enligt GDPR
      • Om cookies
    • Min spärrservice
      • Logga in
      • Registrera kort & värdehandlingar
      • BankID på mySafety
      • Så fungerar Spärrservice
    • Villkor och blanketter
  • Om mySafety
    • Om mySafety
      • Om oss
      • Vårt kvalitetsarbete
      • Våra marknader
      • Vårt ansvar
      • Våra värderingar
      • Ledning & Styrelse
      • Försäkringsförmedling
    • Årets Nätängel
      • Nominera Årets Nätängel
    • Pressrum
    • Jobba hos oss
    • Partnersamarbeten
    • Snällast i Almedalen
    • Romanen Övertaget
  • Företag
    • Bolagsskyddsförsäkring
    • ID-skyddsförsäkring: Ledning...
    • Kontakta oss
  • Varför skydda sig?
    • Våra kunder berättar
    • ID-kapning
      • Vad är ID-kapning?
      • Statistik ID-kapningar
      • Så fungerar vår ID-skyddsförsäkring
      • Se upp för ID-kapningar
      • Vanliga frågor om ID-skyddsförsäkringar
      • Skydda & spärra personnummer
      • Utsatt för ID-kapning?
      • 8 myter om ID-kapning
      • Vad är Darknet - Deep Web?
      • Webbserie: KAPAD
    • Näthat
      • Så fungerar Näthatsförsäkring
      • Vad är näthat?
      • Utsatt för näthat?
    • Borta & hemma
      • Inbrott och stöld hemma
      • Slipp självrisk: hemförsäkring
      • Spärra adressändring
      • Säkerhet på flygplats
      • Så reser du säkert
    • Säkerhetstips
      • Blippkort – så betalar du säkert kontaktlöst
      • Handla säkert
      • Spara en ICE-nödkontakt
      • Säkra dina lösenord
    • Personlig säkerhet
      • Olycksfall - därför behöver du skyddet
    • Säker bil
      • Få hjälp med självrisken Bil&MC
      • Ta hand om dina bildäck

Search form

Så fungerar vår Näthatsförsäkring

Brott som begås på internet är ibland svåra att utreda, både teknisk och juridiskt. En anonym person bakom ett nätkonto kan vara svår att ställa till svars. Å andra sidan kan en konkret, och faktiskt dokumenterad kränkning, vara lättare att bemöta och hantera än viskningar i skolan och på arbetet.

#mernätkärlek

─> Tips! Skydda dig vid Näthat - Läs mer och beställ en Näthatsförsäkring för endast 39 kr/mån

 

Så här fungerar mySafety näthatsförsäkring:

EGEN KONTAKTPERSON

Så fort du har blivit utsatt för en kräkning ska du anmäla det till polisen och därefter kontakta oss. Vi ser över kränkningens omfattning och vilka nödvändiga steg som behöver tas därefter. Vi ger dig tillgång till samtalsstöd och, om ärendet kräver det, gör en digital utredning och kopplar ihop dig med jurist för rensning, rådgivning och juridisk assistans.

SAMTALSSTÖD

Du kan när som helst på dygnet ringa för att prata med någon på vårt Samtalsstöd. Vi samarbetar med Blue Call, där du själv får välja vem du vill prata med. Det kan vara en medmänniska som själv har varit med om liknande händelser eller en terapeut, kurator, socionom eller beteendevetare. Samtliga kontaktpersoner är kvalitetssäkrade och utbildade i samtalsmetoden MI, motivational interviewing. Samtalen spelas aldrig in och är helt anonyma.

JURIDISK RÅDGIVNING

Vid behov finns jurister med inriktning mot civilrätt till hands för att bistå med juridisk hjälp, rådgivning och konsultation.

KARTLÄGGNING

Vid behov sätter vi igång en digital utredning, där vi kartlägger hur utbredd kränkningen är. Vi samlar på oss bevis som du kan komma att behöva framöver.

RENSNING

Vid behov kontaktas de företag som äger de servrar etc där kränkningarna ligger för att kunna rensa bort innehåller och återta kontrollen över eventuella kapade konton och profiler.

RÄTTSKYDD

Ett rättsskydd på 1 miljon kronor täcker eventuella rättegångskostnader och gör det möjligt att dra ärendet ända upp i domstol. 

 

BRA ATT VETA: När du blir kund gäller försäkringen för dig och dina barn. 

 

Läs mer om Näthat

Utsatt för näthat?

Vad är näthat?

─> Tips! Skydda dig vid Näthat - Läs mer och beställ en Näthatsförsäkring för endast 39 kr/mån

mySafety erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag.

Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

  • ID-stöld
  • Näthat
  • Frågor och svar
  • Skadeanmälan
  • Mina sidor
  • Jobba hos oss
  • Om mySafety

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© mySafety Försäkringar AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap