*Mysafety är stolta över alla fina recensioner som trillar in. Alla recensioner markerade "Verifierad" kommer från verifierade kunder som haft en godkänd skada hos oss, en stor majoritet av recensionerna kommer från dessa kunder. Övriga recensioner har vi ej rutin att verifiera huruvida de kan kopplas till en idag aktiv kund. Det är nästintill omöjligt att göra. Samtliga kunder som fått en skada godkänd får en uppmaning att lämna ett omdöme via e-post. När vi beräknar snittbetyg så behandlas alla recessioner lika, men tidsrymd, frekvens och andra faktorer är med i beräkningen av snittbetyget.

TÄCKER FINANSIELLA BEDRÄGERIER

Oavsett om du blir drabbad av ID-kapning, BankID-bedrägeri eller om dina kortuppgifter läcker ut på Darknet, så står vi på din sida.

BEVAKNING ONLINE OCH OFFLINE

Du får larm direkt vid kreditupplysningar och adressändringar, eller om dina uppgifter läckt ut på skumma sidor, såsom Deep Web/Darknet.

EXPERTHJÄLP OCH EKONOMISK ERSÄTTNING

Vi ersätter dig upp till 250 000 kr om någon utnyttjat din identitet eller dina uppgifter, och om det behövs tar vi ditt ärende till rätten.

EGEN JURIST & RÄTTSSKYDD

Du får juridisk rådgivning och hjälp i upp till 15 timmar. I försäkringen ingår även marknadens högsta rättsskydd på 500 000 kr.

KORTBEDRÄGERIER

Du får ekonomisk ersättning om någon utnyttjar dina betal- eller kreditkort. Gäller bl a vid skimming, plagiering och överdebitering.

GÄLLER I HELA VÄRLDEN

Du får hjälp oavsett var i världen berägeriet eller ID-kapningen sker, Onlinebevakningen scannar av internets publika delar och Deep Web/Darknet.

Spara 600 kr/år │Ord. pris 129 kr/mån│Enbart för medlemmar i SPF Seniorerna

79 kr/mån

Totalt pris 948 kr/år │Försäkringsperiod 12 månader │14 dagars ångerrätt och ingen automatisk förnyelse

Teckna Bedrägeriskydd till medlemspris här

Fyll i ditt personnummer för att hämta din adress automatiskt:

Med hjälp av ditt personnummer hämtas ditt namn och din folkbokföringsadress automatiskt. Ditt personnummer behövs även för att vi ska kunna registrera beställningen.

Behandling av personuppgifter

När du lämnar ifrån dig personuppgifter på våran webbsida hanteras de enligt vår personuppgiftspolicy.  Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla våra förpliktelser enligt avtalet med dig, för att kunna tillhandahålla kundservice samt för att rikta direktmarknadsföring till dig. Ta del av vår personuppgiftspolicy här> 

 

Ångerrätt

Du som kund har alltid rätt att utnyttja din ångerrätt enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Med hänvisning till ångerrätten har du som kund möjlighet att inom 14 dagar från det att avtalet ingicks frånträda avtalet. För att utnyttja din ångerrätt och frånträda avtalet kontaktar du Mysafety Försäkringar via telefon på telefonnummer 08-505 530 00, via email till info@mysafety.se, via brev till Mysafety Försäkringar AB, Box 45110, 104 30 Stockholm eller så använder du det standardformulär som finns att hämta på www.konsumentverket.se.

Vid utnyttjande av ångerrätten är du berättigad till återbetalning av eventuellt erlagd premie inom 30 dagar. Har du redan utnyttjat försäkringen/tjänsten eller produkten inom ovanstående ångerfrist eller anmält en skada bortfaller ångerrätten.

 

Fakturering, påminnelser m.m.

Om du har en ”prova på-period” eller om din försäkring/tjänst löper utan kostnad, det vill säga är gratis, samt om du är försäkrad via ett företag, kan du bortse från hela detta stycke.


Sker inte betalning i tid har Mysafety Försäkringar eller Mysafetys Försäkringars faktureringspartner rätt att fordra ränta enligt räntelagen från den i räkningen angivna förfallodagen samt ersättning för de kostnader som är förenade med dröjsmålet. Hit räknas kostnader för skriftlig betalningspåminnelse samt kostnader för verkställighet av betalnings- eller annan förpliktelse.

Din information skyddas och krypteras genom SSL-certifikat. 

Villkor och mer om oss

Fullständiga villkor och försäkringsinformation Bedrägeriskydd

Mer om mySafety Försäkringar

Vi erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag. Vi är ledande inom ID-skydd, Näthatsförsäkring och Spärrservice samt erbjuder också andra försäkringar som ger extra trygghet i vardagen.

Har du frågor?

Välkommen att höra av dig till oss på SPF Seniorernas eget nummer 08-505 530 49 eller via info@mysafety.se.

Ersättningar när du drabbas När du drabbas av en ID-kapning eller bedrägerier får du ersättningar upp till:

  • Ersättning för fakturor: 200 000 kr
  • Kortbedrägeri: 50 000 kr
  • Konto-/BankID-bedrägeri: 100 000 kr
  • Avdragen självrisk vid ersättning från bank/kort: 12 000 kr
  • Rättsskydd (rättegångskostander mm): 500 000 kr
  • Juristhjälp: motsvarande 15 timmar
  • Personlig handläggare och experthjälp: obegränsat
  • Alltid 0 kr i självrisk!
Teckna här

Så tycker våra kunder

*Mysafety är stolta över alla fina recensioner som trillar in. Alla recensioner markerade "Verifierad" kommer från verifierade kunder som haft en godkänd skada hos oss, en stor majoritet av recensionerna kommer från dessa kunder. Övriga recensioner har vi ej rutin att verifiera huruvida de kan kopplas till en idag aktiv kund. Det är nästintill omöjligt att göra. Samtliga kunder som fått en skada godkänd får en uppmaning att lämna ett omdöme via e-post. När vi beräknar snittbetyg så behandlas alla recessioner lika, men tidsrymd, frekvens och andra faktorer är med i beräkningen av snittbetyget.

Det visade sig att jag blivit ID-kapad och att bedragaren som tagit över min identitet hunnit handla för drygt 75 000 kronor hos en mängd olika företag. Inte roligt men det ordnade tack och lov upp sig med hjälp av mitt Bedrägeriskydd.

Jonas

MYCKET MER ÄN BARA ETT ID-SKYDD

Förut räckte det med ett ID-skydd, men bedrägerier har blivit mer omfattande och bedragarna hittar nya vägar. Oavsett om du blir drabbad en ID-kapning, bedragen via BankID eller om dina kortuppgifter läcker ut och utnyttjas på Darknet står vi på din sida. De flesta typer av finansiella bedrägerier täcks.

I Bedrägeriskyddet ingår ett aktivt ID-skydd med bevakning dygnet runt och larm. Drabbas du av en ID-kapning får du personlig assistans, ersättningar upp till 250 000 kr och Rättskydd upp till 500 000 kr. Oavsett om det är ett kortbedrägeri, BankID-bedrägeri eller om något shoppat loss på kredit i ditt namn.

FÅ HJÄLP AV EXPERTER Vid ID-kapningar och bedrägerier

  • Proaktiv bevakning av personuppgifter, e-postadresser och kontokort
  • Du får larm om dina uppgifter riskerar att användas
  • Om någon obehörig handlar på kredit i ditt namn
  • Snabb spärr av framtida obehöriga kreditköp
  • Hjälp och ersättning om du blir utsatt för BankID-bedrägeri
  • Vi ersätter dig även när banken inte gör det, t ex vid social manipulation
  • Oavsett var i världen bedrägeriet äger rum
  • Hjälp att betala kvarstående kreditköp och lån i ditt namn
  • Hjälp med att bestrida köp, krediter och fakturor
  • Även hjälp om dina barn drabbas av ID-kapning
Teckna här

VANLIGA FRÅGOR OM BEDRÄGERISKYDD

VARFÖR BEHÖVS BEDRÄGERISKYDD?

Förut räckte det med ett ID-skydd, men bedrägerier har blivit mer omfattande och bedragarna hittar ständigt nya vägar. Idag är det ett av de vanligaste brotten i Sverige. Därför erbjuder vi dig mySafety Bedrägeriskydd – Sveriges mest omfattande bedrägeriförsäkring. Oavsett om du blir drabbad en ID-kapning, bedragen via BankID eller om dina kortuppgifter läcker ut och utnyttjas på Darknet står vi på din sida. De flesta typer av finansiella bedrägerier täcks.

Försäkringen skyddar och hjälper dig mot flera former av nät- och finansiella bedrägerier, såsom BankID-bedrägerier, Vishing, ID-kapning, kortdebitering samt kontodebitering. Skulle olyckan vara framme, kan du lita på att våra jurister stöttar dig hela vägen och står på din sida vid eventuella tvister och överklaganden.

JAG HAR ID-SKYDD I MIN HEMFÖRSÄKRING, BEHÖVER JAG YTTERLIGARE EN FÖRSÄKRING?

I många fall täcker hemförsäkring bara när du redan har drabbats av en ID-kapning. Bevakning av din identitet och assistans av egen handläggare ingår till exempel många gånger inte. Hjälpen du kan få är ibland begränsad och det skiljer en hel del mellan olika ID-skydd. Kolla noga villkoren i din hemförsäkring och jämför med vårt Bedrägeriskydd. 

Med mySafetys Bedrägeriskydd behöver du aldrig betala någon självrisk, medan självrisken för rättsskyddet i en vanlig hemförsäkring kan uppgå till 20-25% av de juridiska ombudskostnaderna. 

HUR HJÄLPER NI MIG OM JAG RÅKAR UT FÖR BEDRÄGERI OCH ID-KAPNING?

Om du har vårt Bedrägeriskydd så bevakar vi ditt personnummer för kreditförändringar, t.ex. att det har tagits ett lån, beställts ett mobilabonnemang eller gjorts en adressändring. Vi bevakar även din identitet online, dygnet runt. Vi skannar av mängder av data för att snabbt upptäcka om dina inloggningsuppgifter och ditt personnummer hamnar i orätta händer, och larmar dig om en förändring har skett. Dessutom bevakar vi dina konto- och kreditkort, så att vi kan larma dig om någon olovligen använder dina kortuppgifter.

VAD ÄR EN ID-KAPNING / ID-STÖLD?

ID-kapning, Identitetskapning eller ibland kallat ID-stöld är idag ett av Sveriges vanligaste brott. En ID-kapning innebär att någon använder dina uppgifter i bedrägerisyfte, för att köpa eller göra saker i ditt namn. Det kan vara med ditt personnummer, namn, ID-handling, inloggningsinformation eller e-post.

KAN EN ID-KAPNING FÖRHINDRAS?

En ID-kapning är tyvärr svår att förhindra. Däremot kan man bromsa digniteten av den om man upptäcker den på ett tidigt stadium. 

Möjligheterna till att upptäcka den i tid ökar med mySafety Försäkringar ID-skyddsförsäkring. I den får du en global bevakning av din identitet online – dygnet runt. Vi scannar mängder av data för att snabbt upptäcka om dina inloggningsuppgifter och ditt personnummer hamnar i orätta händer. Lika så bevakas ändringar av din adress och kreditupplysningar. På så sätt får du informationen i tid och tillsammans kan vi spärra dina personuppgifter och minska risken att bedrägerierna fortlöper. 

HUR FÅR JAG LARM FRÅN ER OM MINA UPPGIFTER HAR KOMMIT I ORÄTTA HÄNDER?

Larmet kan ske via sms eller e-post, så du måste verifiera din e-postadress och ditt telefonnummer i bevakningen för att kunna få larm. När du får ett larm av oss så får du även rekommendationer för hur du ska gå tillväga, beroende på vad som har skett. 

Har någon missbrukat din identitet kommer ditt ärende att bearbetas av vår bedrägeriavdelning, som påbörjar en utredning tillsammans med dig. Vi kommer att hjälpa dig att bestrida eventuella krav eller fakturor som du har fått, och hjälpa dig att återställa din identitet.

Om du misstänker att du blir utsatt för bedrägeri är du självklart välkommen att ringa till oss så hjälper vi dig. Vår spärrlinje är öppen dygnet runt: 020-42 42 42.

 

HUR FUNGERAR ONLINEBEVAKNINGEN?

Dina uppgifter bevakas online - dygnet runt, på både öppna internet samt på internets dolda sidor (Deep Web och Darknet). E-postadresser, personnummer, betal- och kreditkortsnummer med CVC koder, eller annan persondata är nämligen hårdvaluta för kriminella och finns ofta tillgängligt Deep Web och Darknet pga datorläckor eller när en sajt blir hackad. Dina uppgifter kan sedan användas för att begå brott och bedrägerier.

Följande görs för att bevaka dina personuppgifter, konto- och kredituppgifter samt e-postadress:

  •  Vi bevakar och notifierar dig om det görs en kreditupplysning på dig eller om det sker en förändring av dina adressuppgifter.
  • Stora mängder data övervakas online – i realtid, globalt, dygnet runt.
  • Både internets publika och dolda delar (Deep Web och Dark Net) söks av.
  • Upptäcks dina uppgifter (personnummer, e-postadresser, betalkort) på fel ställen online larmas du direkt.
  • Du får larm direkt, via sms, tillsammans med rekommendation på åtgärd.

VAD BETYDER ÖVERDEBITERING, SKIMMING, PLAGIERING OCH KONTAKTLÖSA KÖP(NFC)?

ÖVERDEBITERING: En överdebitering innebär att du, i samband med ett köp, godkänner ett visst belopp - men att ett högre belopp än det du godkänt sedan dras från ditt konto-, betal- eller kreditkort.

SKIMNING: Innebär att magnetremsan på ditt kort kopieras och en obehörig person sedan handlar på kortet.

PLAGIERING: Innebär att kortets uppgifter olovligen kopierats på annat sätt än att magnetremsan kopierats maskinellt.

KONTAKTLÖSA KÖP (NFC): Innebär att ditt korts information läses av kontaktlöst genom så kallad NFC (närfälts kommunikation), det vill säga utan att du drar kortets magnetremsa eller stoppar in chippet i en kortterminal.

NÄR ÄR SKYDDET AKTIVT OCH VAR GÄLLER DET?

Bedrägeriskyddet är aktiv från den dagen du tecknar.

Försäkringen gäller i hela världen. Rådgivning och rättsskydd omfattar dock endast ärenden som regleras enligt svensk lag och som kan prövas av svensk domstol.