– Det var inför förra julen som jag plötsligt insåg att en person hade handlat saker på mitt personnummer. Jag hade läst lite om ID-kapning i tidningarna men inte kunde jag ana att jag skulle bli utsatt. Det kändes väldigt märkligt när det började komma meddelanden om att jag hade saker att hämta ut hos DHL-ombud som jag inte beställt.
Processen drog igång, mySafety tog sig an Peters ärende och började med att spärra hans personnummer för kreditupplysningar för att sedan kontakta de olika företag där ID-kaparen hade handlat för att bestrida alla fakturorna. ID-kaparen hade handlat på flera olika sidor på nätet på väldigt kort tid – allt på faktura och för totalt ca 30 000 kr. mySafety lyckades bestrida alla fakturorna så att alla fakturor blev återkallade.
”Vilken skön känsla. Tack Dennis på mySafety för all hjälp. Jag vill rekommendera alla att teckna en ID-skyddsförsäkring.” Peter Larsson, Partille.
Kundberättelsen är autentisk, men på grund av GDPR och integritetsskäl är namn och bild fingerad. Berättelsen är från en verifierad kund som varit i kontakt med kundtjänst.
Peter betalar 99 kr/månaden för sin ID-skyddsförsäkring hos mySafety. Tack vare hjälpen via sin försäkring, behövde Peter inte betala sin ID-kapares fakturor på ca 30 000 kr.