Status message

Mysafety har ny logga och ett nytt utseende som vi hoppas att du gillar! Försäkringarna är fortsatt lika starka och kundtjänst lika snabba, hör av dig om du undrar något.

Gäller i hela världen i 45 dagar

Få hjälp oavsett var passet blir borttappat eller bestulet under resans 45 första dagar.

Gäller för hela familjen & 0 kr i självrisk

Försäkringen gäller för hela familjen, och har ingen självrisk.

Nytt pass & ersättning

Ersättning upp till 15 000 kr för utfärdande av nytt pass och extra nödvändiga utlägg om du t.ex. missar flyget hem.

Hjälp direkt när du blir av med passet

Försvinner passet ringer du mySafety Försäkringar, dygnet runt, och får råd och hjälp direkt. Vi kan  även spärra ditt personnummer om du känner dig orolig för ID-stöld och bedrägeri.

  • Vi spärrar passet åt dig. 
  • Ersättning för ny biljett, vid missad hemresa, och andra skäliga extrakostnader.
  • När du blir bestulen eller på annat vis blir av med passet.
  • Gäller även om du t ex glömmer kvar passet någonstans.
  • Gäller i hela världen. 
  • Skydd under resans första 45 dagar.
  • Ersättning för nytt pass.
  • Ersättning upp till 15 000 kr per skadetillfälle och år.
  • Hela familjen omfattas av skyddet.

Gör så här om du tappar eller blir bestulen på ditt pass

  1. Gör polisanmälan så fort du kan.
  2. Anmäl till mySafety senast 12 månader efter skadedatum.
  3. Gör din skadeanmälan här och bifoga polisanmälan samt underlag för utgifter.