mySafety Försäkringar AB logo
Meny
  • Kundservice 08-505 530 00
  • Spärr/jour 020-42 42 42
  • Anmäl skada
  • Försäkringar och produkter
    • ID-skyddsförsäkring
    • Ekonomisk Trygghetsförsäkring
    • Olycksfallsförsäkring
    • Självriskförsäkring Hem
    • Självriskreducering Bil & MC
    • Självriskreducering Mobil
    • Självriskreducering Båt
    • Näthatsförsäkring
    • Stöldförsäkring
    • Nyckelförsäkring
    • Kortförsäkring
    • Passförsäkring
    • Nyckelbricka
  • Kundservice
    • Kontakta oss
    • Anmäl skada
    • Vanliga frågor
    • Betalsätt & post
      • Betala hos oss
      • Autogiro
      • E-faktura
      • Få post digitalt
    • Om du inte är nöjd
    • Om personuppgifter
      • Personuppgiftspolicy
      • Om GDPR
      • Rättigheter enligt GDPR
      • Om cookies
    • Min spärrservice
      • Logga in
      • Registrera kort & värdehandlingar
      • BankID på mySafety
      • Så fungerar Spärrservice
    • Villkor och blanketter
  • Om mySafety
    • Om mySafety
      • Om oss
      • Vårt kvalitetsarbete
      • Våra marknader
      • Vårt ansvar
      • Våra värderingar
      • Ledning & Styrelse
      • Försäkringsförmedling
    • Årets Nätängel
      • Nominera Årets Nätängel
    • Pressrum
    • Jobba hos oss
    • Partnersamarbeten
    • Snällast i Almedalen
    • Romanen Övertaget
  • Företag
    • Bolagsskyddsförsäkring
    • ID-skyddsförsäkring: Ledning...
    • Kontakta oss
  • Varför skydda sig?
    • Våra kunder berättar
    • ID-kapning
      • Vad är ID-kapning?
      • Statistik ID-kapningar
      • Så fungerar vår ID-skyddsförsäkring
      • Vanliga frågor om ID-skyddsförsäkringar
      • Skydda & spärra personnummer
      • Utsatt för ID-kapning?
      • 8 myter om ID-kapning
      • Vad är Darknet - Deep Web?
      • Webbserie: KAPAD
    • Din ekonomi
      • Ekonomisk Trygghetsförsäkring – ett alternativ till inkomstförsäkring
    • Näthat
      • Så fungerar Näthatsförsäkring
      • Vad är näthat?
      • Utsatt för näthat?
    • Borta & hemma
      • Inbrott och stöld hemma
      • Slipp självrisk: hemförsäkring
      • Spärra adressändring
      • Säkerhet på flygplats
      • Så reser du säkert
    • Säkerhetstips
      • Blippkort – så betalar du säkert kontaktlöst
      • Handla säkert
      • Spara en ICE-nödkontakt
      • Säkra dina lösenord
    • Personlig säkerhet
      • Olycksfall - därför behöver du skyddet
    • Säker bil
      • Få hjälp med självrisken Bil&MC
      • Ta hand om dina bildäck

Search form

Våra kunder berättar

Vardagssäkerhet är det bästa vi vet! Inget gör oss gladare än att kunna underlätta för våra kunder i vardagen när olyckan är framme. Här berättar några av våra kunder hur det kan gå till när något oväntat händer.

9 av 10 nöjda kunder

När vi frågade våra kunder som fått en skada svarade hela 92% att de var nöjda med sin försäkring.

FILM: PETER FICK KREDITUPPLYSNINGAR FRÅN 18 OLIKA FÖRETAG

Peter berättar om när han insåg att han blivit ID-kapad utan att han fått en enda faktura. Och på vilket sätt hans ID-skyddsförsäkring faktiskt hjälpte under en pressad period när han ”faktiskt inte tid att bli ID-kapad helt enkelt”. 

SE FILMEN här OM HUR PETER FICK HJÄLP AV SIN ID-SKYDDSFÖRÄKRING

FILM: JOHAN STOD PLÖTSLIGT SOM ÄGARE TILL BÅDE BIL OCH LÅN

När ett brev från Transportstyrelsen om ett ägarbyte av en bil kom hem började Johan ana att något inte stod rätt till. Och värre skulle det bli. En bedragare hade ID-kapat Johan med hjälp av ett falskleg och tagit ett billån på 70 000 kr.

SE FILMEN här OM HUR JOHAN FICK HJÄLP AV SIN ID-SKYDDSFÖRÄKRING

FILM: ELENAS VÄN VISADE SIG VARA EN BEDRAGARE

Elena trodde hon gjorde en kompis en liten tjänst. Istället skulle det visa sig att hon blev ID-kapad och rejält utnyttjad.

SE FILMEN HÄR OM HUR ELENA FICK HJÄLP AV SIN ID-SKYDDSFÖRÄKRING

Jonas - Blev lurad på 75 000 kronor – slapp betala.

När kreditupplysningar från en mängd företag, så som Ikano-Bank, Lindex, H&M, Siba, Ellos, Klarna, dök upp i posten hos Jonas trodde han först att det var något enkelt misstag. Men när kreditupplysningarna blev fler och fler blev han orolig och kontaktade mySafety där han hade tecknat en ID-Skyddsförsäkring. 

”Det visade sig att jag blivit ID-kapad och att bedragaren som tagit över min identitet hunnit handla för drygt 75 000 kronor hos en mängd olika företag. Inte roligt men det ordnade tack och lov upp sig”

LÄS HÄR OM HUR JONAS FICK HJÄLP AV SIN ID-SKYDDSFÖRÄKRING

FILM: MARIE FICK FAKTUROR FRÅN FLER ÄN 20 OLIKA FÖRETAG

Avbetalningar för köp av kläder, möbler, inredning och telefonabonnemang utgjorde bara en del av den oreda som uppstod när Maria blev ID-kapad. Se filmen nedan med Maries berättelse om hur hon blev ID-kapad även när hon varit försiktig.

SE FILMEN HÄR OM HUR MARIE FICK HJÄLP AV SIN ID-SKYDDSFÖRÄKRING

Eva - Översvämningen som slutade lyckligt

"Det känns skönt att ha en extra försäkring som tar hand om oväntade utgifter, säger Eva."

Att stå i vatten till midjan är hur skönt som helst när man är på semester vid medelhavet. Det är inte lika trevligt när det händer i husets källare.  När ett bostadsområde fick problem med en vattenläcka blev flera hus helt eller delvis översvämmade. I Evas fall var det bara källaren som drabbades men det var illa nog. Och det skulle komma surt efter.

LÄS HÄR OM HUR EVA FICK HJÄLP AV SIN SJÄLVRISKFÖRSÄKRING HEM

Per - Kraschade bilen på motorvägen. Betalade noll kronor för reparationen.

-Även om man inte själv har orsakat en olycka kan det kosta flera tusen kronor och det vill man helst slippa, säger Per.

På väg till IKEA i Kungens kurva söder om Stockholm blev Per plötsligt omkörd av en lastbil som tappade delar av sin last rakt ned på hans bil. Stenar och grus regnade ner över bilen och tvingade honom att gira rakt in i vägräcket. Per blev stående samtidigt som lastbilen försvann söderut utan att ha märkt vad som hänt. 

LÄS HÄR OM HUR PER FICK HJÄLP AV SIN SJÄLVRISKREDUCERING BIL och MC

Lars-Åke - MOBILTELEFONEN SOM GAV EN BITTER EFTERSMAK

Lars-Åke hittade en Samsung Galaxy S7 på Blocket till ett bra pris. Kvitto och garantibevis fanns och Lars-Åke kontaktade säljaren och de kom överens om att betalningen skulle genomföras samma dag. Dagen därpå fick Lars-Åke en avi och nu behövde han bara hämta ut telefonen.

”Jag trodde att jag gjort en bra affär men det skulle visa sig jag hade blivit lurad.”

LÄS HÄR OM HUR Lars-åke FICK HJÄLP AV SIN kortförsäkring

Andreas - Hela familjen förlorade allt sitt bagage på resan

Den idylliska semesterresan till Italien slutade i kris för familjen Strömgren som fick alla sina väskor och pass stulna. Där och då var det allt annat än kul, men rent ekonomiskt förlorade de i slutändan ingenting.

– Vi fick tillbaka varenda krona, vilket var så skönt! säger Andreas.

LÄS HÄR OM HUR ANDREAS FICK HJÄLP AV SIN PASSFÖRSÄKRING

Peter - Fick meddelanden om att hämta ut saker han inte beställt.

”…det började komma meddelanden om att jag hade saker att hämta ut hos DHL-ombud som jag inte beställt.” 

Peter, som var kund hos mySafety sedan tidigare och har en ID-skyddsförsäkring, insåg att han skulle behöva ta hjälp av den för att komma ur den obehagliga situationen.

LÄS HÄR OM HUR PETER FICK HJÄLP AV SIN ID-SKYDDSFÖRSÄKRING

Lisa - En tappad mobil är inte hela världen

”Att krascha mobilen kändes surt. Men att slippa betala kändes skönt.” 

Lisa hade köpt en iphone X och var mycket nöjd med sin nya smartphone. Hon satte på både skärm- och skalskydd för att slippa skador. Men det skulle visa sig att det inte var tillräckligt. 

LÄS HÄR OM HUR LISA FICK HJÄLP AV SIN SJÄLVRISKFÖRSÄKRING HEM

Joachim - Slapp oron över att behöva byta lås

”Ett par dagar senare dök mina nycklar upp hemma i brevlådan” 

Joachim kunde släppa oron över att behöva byta lås med mySafety Nyckelbricka – För ett par år sen tappade jag mina hemnycklar, som jag hade i jackfickan, när jag åkte buss. Kollektivtrafikens interna lost & foundtjänst kunde inte hjälpa mig. De hade helt enkelt inte fått in mina nycklar. Jag var tvungen att ringa mina föräldrar för att komma in hemma och vi funderade på att byta lås. Men så ett par dagar senare dök mina nycklar upp hemma i brevlådan! Jag blev så glad över att fått tillbaka dem. I och med det kunde jag släppa oron över att behöva byta lås och det gjorde att jag kände mig mycket säkrare. Jag är så glad över att jag satte min mySafety-bricka på min nyckelknippa. Det gav mig även ett bevis på att tjänsten fungerar. Därför känner jag mig tryggare, nu när jag har mySafety-brickor på alla mina hemnycklar, bilnycklar och förrådsnycklar - om jag nu skulle tappa någon av dem igen.

Joachim Hansen, Mölndal

Suzanne - blev bestulen på körkort ock kontanter utomlands

 ”När jag kom hem låg en ansökan om nytt körkort och väntade” 

Suzanne förlorade sitt körkort i Spanien -För två år sedan när jag var i Spanien blev jag bestulen på min plånbok med körkort i. Som tur var fanns det inga andra kort i plånboken, bara lite kontanter. Jag hade mySafetys spärrnummer klistrat på baksidan av klockan och ringde direkt för att anmäla förlusten .En vecka senare när vi kom hem låg en ansökan om nytt körkort i brevlådan, som mySafety hjälpt mig med att fixa. Verkligen jättebra service!

Suzanne Sjöberg, Åsa

Maria - Glömde nycklarna och fick tillbaka dom på posten

”Jag ringde till mySafety - då hade nyckelknippan precis kommit med posten”

Maria glömde sin nyckelknippa på cykelstyret.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ - Jag cyklade till jobbet och låste fast den ordentligt vid cykelstället när jag kom fram. Efter det hängde jag min nyckelknippa på cykelstyret och glömde den där! När jag kom tillbaka efter arbetsdagens slut så stod fortfarande cykeln där ordentligt låst, men nyckelknippan var borta! Jag kom då på att jag hade en mySafety Nyckelbricka på nyckelknippan! Det tog en dryg vecka utan att jag blev kontaktad så till slut ringde jag till mySafety och då hade knippan just kommit med posten! Så jag hämtade den samma dag. Min cykel stod fortfarande låst utanför ett köpcentrum. Inte gjorde det något att jag inte hade betalt någon årsavgift heller: det kunde jag göra retroaktivt! Så jag är en nöjd kund!

Maria Högfors, Hägersten

Lena - BEDRAGAREN FASTNADE PÅ FILM

"Jag blev helt chockad. Jag hade inte haft några som helst misstankar innan och kunde inte förstå vem som hade utnyttjat min identitet, säger Lena. Jag kontaktade genast mySafety för min ID-skyddsförsäkring då jag inte visste vad jag skulle göra."

En dag när Lena kom hem en dag hade hon ett berg av fakturor på golvet från företag som Bubbelroom, 3, Dicidas, H&M, Halens, IKEA, Jotex, Klarna, Money Go, Panduro, Qliro, Svea Ekonomi, Telenor, Tele 2 och Telia. Den totala summan för dessa låg på närmare 60 000 kr. Lena hade blivit ID-kapad.

LÄS HÄR OM HUR LENA FICK HJÄLP AV SIN ID-SKYDDSFÖRÄKRING

Peter - FRÅN ID-KAPAD TILL RENTVÅDD PÅ NÅGRA FÅ VECKOR

Utan koll på sina kreditupplysningar hade Peter fått hela 18 stycken. När han tog kontakt med mySafety och fick hjälp genom sin ID-skyddsförsäkring hade ca 10 inkassobolag skickat krav om inbetalningar och hot om Kronofogden. Allt på grund av en ID-kapare. 

LÄS HÄR OM HUR PETER FICK HJÄLP AV SIN ID-SKYDDSFÖRÄKRING

mySafety erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag.

Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

  • ID-stöld
  • Näthat
  • Frågor och svar
  • Skadeanmälan
  • Jobba hos oss
  • Om mySafety

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© mySafety Försäkringar AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap