mySafety Försäkringar AB logo
Meny
  • Kundservice 08-505 530 00
  • Spärr/jour 020-42 42 42
  • Anmäl skada
  • Försäkringar och produkter
    • Bedrägeriskydd med ID-skydd
    • Ekonomisk Trygghetsförsäkring
    • Olycksfallsförsäkring
    • Självriskförsäkring Hem
    • Självriskreducering Bil & MC
    • Självriskreducering Mobil
    • Självriskreducering Båt
    • Näthatsförsäkring
    • Köpskydd
    • Stöldförsäkring
    • Nyckelförsäkring
    • Passförsäkring
    • Nyckelbricka
  • Kundservice
    • Kontakta oss
    • Anmäl skada
    • Vanliga frågor
    • Betalsätt & post
      • Betala hos oss
      • Autogiro
      • E-faktura
      • Få post digitalt
    • Om du inte är nöjd
    • Om personuppgifter
      • Personuppgiftspolicy
      • Om GDPR
      • Rättigheter enligt GDPR
      • Om cookies
    • Min spärrservice
      • Logga in
      • Registrera kort & värdehandlingar
      • BankID på mySafety
      • Så fungerar Spärrservice
    • Villkor och blanketter
  • Om mySafety
    • Om mySafety
      • Om oss
      • Vårt kvalitetsarbete
      • Våra marknader
      • Vårt ansvar
      • Våra värderingar
      • Ledning & Styrelse
      • Försäkringsförmedling
    • Årets Nätängel
      • Nominera Årets Nätängel
    • Pressrum
    • Jobba hos oss
    • Partnersamarbeten
    • Snällast i Almedalen
    • Romanen Övertaget
  • Företag
    • Bolagsskyddsförsäkring
    • ID-skyddsförsäkring: Ledning...
    • Kontakta oss
  • Varför skydda sig?
    • Våra kunder berättar
    • ID-kapning
      • Varför duger inte ett ID-skydd längre?
      • Vad är ID-kapning?
      • Statistik ID-kapningar
      • Så fungerar vårt Bedrägeriskydd
      • Skydda & spärra personnummer
      • Utsatt för ID-kapning?
      • 8 myter om ID-kapning
      • Vad är Darknet - Deep Web?
      • Webbserie: KAPAD
    • Din ekonomi
      • Ekonomisk Trygghetsförsäkring – ett alternativ till inkomstförsäkring
    • Näthat
      • Så fungerar Näthatsförsäkring
      • Vad är näthat?
      • Utsatt för näthat?
    • Borta & hemma
      • Inbrott och stöld hemma
      • Slipp självrisk: hemförsäkring
      • Spärra adressändring
      • Säkerhet på flygplats
      • Så reser du säkert
    • Säkerhetstips
      • Blippkort – så betalar du säkert kontaktlöst
      • Handla säkert
      • Spara en ICE-nödkontakt
      • Säkra dina lösenord
    • Personlig säkerhet
      • Olycksfall - därför behöver du skyddet
    • Säker bil
      • Få hjälp med självrisken Bil&MC
      • Ta hand om dina bildäck

Search form

Andra vägar för prövning

1. Prata med vår kundservice 

Det enklaste för dig som kund är att kontakta vår Kundservice. Då kommer vi försöka lösa ditt ärende tillsammans med dig: 

Ring: 08-505 530 00 (vardagar kl 09-17) 
Mejla oss: info@mysafety.se 
Skicka brev: Kundservice mySafety Försäkringar, Box 27142, 102 52 STOCKHOLM

2. Kontakta vår Kundombudsman

Om ditt ärende inte lösts med kundservice, så att du är nöjd, så kan du vända dig till vår kundombudsman. Vår kundombudsman kommer då pröva ditt ärende så att du får ett slutligt besked. Samtliga ärenden som prövas av vår kundombudsman kontrolleras även av mySafetys kvalitetsansvariga innan beslut meddelas. Detta för att du som kund alltid ska få en så rättvis bedömning som möjligt. 
Skicka brev: Kundombudsman, mySafety Försäkringar, Box 27142, 102 52, STOCKHOLM

3. Vår överprövningsnämnd 

Om du efter kontakt med vår kundombudsman fortfarande känner att du inte är nöjd med beslutet så finns det även möjlighet att få ärendet ytterligare prövat av mySafetys överprövningsnämnd, mer information om detta framgår av beskedet från Kundombudsmannen

4. Ytterligare prövning

Om vi har försökt att lösa problemen tillsammans och du inte är helt nöjd med resultatet finns det andra möjligheter för dig att få ditt ärende prövat. Du kan alltid vända dig till någon instans utanför mySafety för att få ditt ärende prövat.

  • Klagomålsansvarig på mySafety är Björn Ericsson. Kontakta klagomålsansvarig direkt på klagomalsansvarig@mysafety.se om problemet kvarstår trots att våra ordinarie instanser har prövat ärendet enligt förfarandet på föregående sida.
  • Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan pröva privatpersoners försäkringsfrågor i vissa fall. ARN:s prövning är kostnadsfri och beslutet har form av en rekommendation.
  • Konsumenternas försäkringsbyrå kan ge dig rådgivning eller vänd dig till Konsumentverket.
  • Din kommunala konsumentvägledare (Hallå konsument) kan också hjälpa dig med frågor.
  • Du kan också gå till domstol med ditt ärende. Närmaste tingsrätt kan lämna information om hur man i så fall går tillväga.

mySafety erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag.

Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

  • ID-stöld
  • Näthat
  • Frågor och svar
  • Skadeanmälan
  • Jobba hos oss
  • Om mySafety

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© mySafety Försäkringar AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap