Med ett enda samtal hjälper vi dig som kund att spärra alla dina värdehandlingar, så som ID-handlingar och betal- och kreditkort. Du kan ringa oss dygnet runt, året om!
Ring oss på 020-42 42 42 (från utlandet +46 8 20 11 90 ) om du förlorat dina värdehandlingar och behöver hjälp att spärra snabbt.
Så här spärrar dINA värdehandlingar med ett enda samtal
- Under spärrsamtalet går vi tillsammans igenom vilka värdesaker du har förlorat och som ska spärras samt hur förlusten har skett. Detta går snabbare och smidigare om du har registrerat dessa hos oss oss via telefon, mail eller här på hemsidan på Min spärrservice.
- Vi spärrar alla dina förlorade kort, värdehandlingar och värdesaker inom ett par minuter efter avslutat spärrsamtal.
- Om möjligt hjälper vi dig att beställa nya kort. Vissa kortutställare och banker kräver att du gör detta själv.
- Skulle vi inte hitta någon värdehandling som du förlorat återkopplar vi till dig för att säkerställa att det inte är registrerat hos en annan utställare.
- Du får en spärrapport hemskickad till dig efter att spärren har genomförts. Den innehåller bland annat hur handlingarna förlorades, vilken tidpunkt det skedde, vilket land det skedde i, om ersättningskort har/ska beställas, vem vi har varit i kontakt med hos varje utställare.
Bra att ha till hands när du ringer in
- Dina personuppgifter eller kundnummer
- Vilka kort och handlingar du har tappat/förlorat
Med SpärrService kan du spärra:
- ID-handlingar (nationellt identitetskort, körkort, legitimation, ID-kort, pass etc.)
- Betal- och kreditkort
- Kundklubbskort, gymkort, resekort mm.