Med mySafetys ID-skyddsförsäkring bevakas din identitet online dygnet runt, i hela världen. Vi scannar mängder av data för att snabbt kunna upptäcka om dina inloggningsuppgifter eller ditt personnummer har läckt.
Har du inte en ID-skyddsförsäkring? Läs mer om hur du kan skydda din identitet och få hjälp vid ID-kapning här!
SÅ HÄR GÖR DU FÖR ATT AKTIVERA BEVAKNINGEN i din ID-skyddsförsäkring
- Gå till sidan myalert.mysafety.se och logga in med Mobilt BankID.
- Verifiera ditt telefonnummer.
- Registrera/verifiera din e-postadress för bevakning.
- Du får en bekräftelse på e-post. Klicka på länken för att verifiera din e-post för bevakning.
- Nu kan du registrera de adresser du vill bevaka! Observera att e-postadressen du angav i steg 3 inte bevakas per automatik.
SÅ FUNGERAR BEVAKNINGEN
Ditt personummer och den e-postadress som du väljer att bevaka krypteras och söks av mot olika sidor. Sökningarna sker dygnet runt på Internet och på det dolda nätet (Deep web och Darknet). Om en träff uppstår meddelar vi dig omedelbart via sms och kommer med rekommendationer om vilka åtgärder som behöver vidtas i ditt specifika fall.
SÅ ANVÄNDER VI DIN INFORMATION
När du aktiverar din bevakning kommer mySafety och vår samarbetspartner Defentry att behandla dina personuppgifter på följande sätt:
SÄKERHET
Inga uppgifter om dig skickas, lämnas ut eller publiceras på vanliga eller ”farliga” och dolda sidor på Internet, utan all bevakning/matchning sker i ett isolerat och säkert verktyg i krypterad form.
ALLMÄNT OM PERSONUPPGIFTER
mySafety hanterar dina personuppgifter (namn, personnummer, adress, telefonnummer och i förekommande fall e-postadress) för att försäkra dig, för att vi och vår faktureringspartner ska kunna fakturera, och för att skicka nödvändiga uppgifter vidare till företag som hjälper oss med tryck, packning, utskick etc.
Vi använder även dina personuppgifter för ändamål gällande kundservice och marknadsföring.