TRANSAKTIONSSKYDD

Få upp till 25 000 kr i ersättning om någon utnyttjar ditt betal- eller kreditkort, dvs gör en obehörig debitering på kortet. Gäller bla vid skimming, phishing och överdebitering.

KÖPSKYDD

När något går snett när du handlar på nätet kan du få upp till 15 000 kr ersättning. T ex om du får fel eller felaktiga varor eller om leveransen bara är ett tomt paket.

SJÄLVRISKREDUCERING

Om du fått ersättning från din bank eller annan försäkring i samband med att du drabbats ersätter vi självrisken med upp till 12 000 kr per år och skadetillfälle.

Spärrservice ingår

Spärra alla dina betal- och kreditkort med ett enda samtal - ring vårt Spärr/jour nummer dygnet runt.

0 kr självrisk

Vår Kortförsäkring gäller alltid utan självrisk.

Gäller i hela världen

Du har samma bra skydd - oavsett var i världen du befinner dig eller dina kortuppgifter blir utnyttjade.

Ordinarie pris 79 kr/mån│Spara 120 kr/år

69 kr / mån

Försäkringsperiod: 12 månader │ Totalt: 828 kr │Utan automatisk förnyelse │Erbjudandet gäller dig som inte har en aktiv Kortförsäkring hos mySafety

Behandling av personuppgifter

När du lämnar ifrån dig personuppgifter på våran webbsida hanteras de enligt vår personuppgiftspolicy.  Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna uppfylla våra förpliktelser enligt avtalet med dig, för att kunna tillhandahålla kundservice samt för att rikta direktmarknadsföring till dig. Ta del av vår personuppgiftspolicy här> 

 

Ångerrätt

Du som kund har alltid rätt att utnyttja din ångerrätt enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Med hänvisning till ångerrätten har du som kund möjlighet att inom 14 dagar från det att avtalet ingicks frånträda avtalet. För att utnyttja din ångerrätt och frånträda avtalet kontaktar du mySafety Försäkringar via telefon på telefonnummer 08-505 530 00, via email till info@mysafety.se, via brev till mySafety Försäkringar AB, Box 27142, 102 52 Stockholm eller så använder du det standardformulär som finns att hämta på www.konsumentverket.se.

Vid utnyttjande av ångerrätten är du berättigad till återbetalning av eventuellt erlagd premie inom 30 dagar. Har du redan utnyttjat försäkringen/tjänsten eller produkten inom ovanstående ångerfrist eller anmält en skada bortfaller ångerrätten.

 

Fakturering, påminnelser m.m.

Om du har en ”prova på-period” eller om din försäkring/tjänst löper utan kostnad, det vill säga är gratis, samt om du är försäkrad via ett företag, kan du bortse från hela detta stycke.

Vid betalning via pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift på 9 kronor per faktura.
Sker inte betalning i tid har mySafety Försäkringar eller mySafetys Försäkringars faktureringspartner rätt att fordra ränta enligt räntelagen från den i räkningen angivna förfallodagen samt ersättning för de kostnader som är förenade med dröjsmålet. Hit räknas kostnader för skriftlig betalningspåminnelse samt kostnader för verkställighet av betalnings- eller annan förpliktelse.

Din information skyddas och krypteras genom SSL-certifikat. 

Har du frågor?

Kontakta mySafetys kundservice kl 8-18 helgfria vardagar: 08-505 530 00 eller via info@mysafety.se

Få hjälp av din Kortförsäkring Vid exempelvis:

  • Utnyttjande av dina kort online och offline
  • Vid överdebitering av dina kort
  • Utnyttjande genom skimning, phishing, plagiering, kontaktlösa köp (NFC)
  • Distansköp som går fel på Blocket och Tradera
  • Även vid köp som bl a gjorts via Swish, betal- /kreditkort
Teckna här

Vanliga frågor om försäkringen

Gäller försäkringen även om min beställda leverans inte kommer alls?

Om du handlat via internet / en e-handelssite så kan du få ersättning via Kortförsäkringen om din leverans uteblir helt. Har du däremot handlat av en privatperson så hjälper försäkringen dig om det är fel eller felaktig vara, eller om försändelsen är tom, men inte om leveransen uteblir helt. 

Gäller försäkringen om jag handlar via Blocket eller Tradera?

Ja, försäkringen gäller om du t ex betalt en privatperson eller betalt på en e-handelssite med Swish, betal- eller kreditkort, direktbetalning via bank och liknande betaltjänster.

Vad menas med en överdebitering?

En överdebitering innebär att du, i samband med ett köp som du gör,  blir debiterad och ett högre belopp dras från ditt kort än det du godkänt.

VAD BETYDER SKIMNING, PHISHING, PLAGIERING OCH KONTAKTLÖSA KÖP (NFC) ?

SKIMNING: Innebär att magnetremsan på ditt kort kopieras och en obehörig person sedan handlar på kortet.

PHISHING: Innebär att du lämnat ut ditt kortnummer och/eller CVC-kod frivilligt på elektronisk väg (via e-post, hemsida eller motsvarande). Och detta i tron om att förfrågan och mottagaren var legitim och inte skulle utnyttja dina kortuppgifter i bedrägerisyfte. 

PLAGIERING: Innebär att kortets uppgifter olovligen kopierats på annat sätt än att magnetremsan kopierats maskinellt.

KONTAKTLÖSA KÖP (NFC): Innebär att ditt korts information läses av kontaktlöst genom så kallad NFC (närfälts kommunikation), det vill säga utan att du drar kortets magnetremsa eller stoppar in chippet i en kortterminal.